همزمان با روز شعر و ادب فارسی صورت گرفت؛
همزمان با روز شعر و ادب فارسی صورت گرفت: گردهمایی شاعران خراسان شمالی جمعی از شاعران خراسان شمالی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همزمان با روز برزگداشت شعر و ادب فارسی، بر مزار حاج داراب بدخشان و عارف بجنوردی گرد هم آمدند.
کد خبر: ۹۹۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷ 19 September 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی، شاعران در این گردهمایی با نقل خاطره و قرائت سروده هایشان، یاد و خاطره حاج داراب بدخشان و عارف بجنوردی را گرامی داشتند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شاعران در روز شعر و ادب فارسی، ضمن تبریک این روز و گرامیداشت یاد و خاطره شاعران ایران زمین، به بیان ویژگی های مرحوم داراب بدخشان، شاعر آیینی پرداخت و گفت: شخصیت مرحوم حاج داراب بدخشان و فعالیت او در حوزه شعر و ادب و مداحی عصمت و طهارت در کنار ویژگی های اخلاقی اش، این بزرگمرد را به اسوه ای در میان شاعران بدل کرد.
حسین فرخنده، ادامه داد: ایرانیان نسبت به سایر فرهنگ ها امتیاز شاخصی دارند و شعر و شاعری مهم ترین تعلق فرهنگی آن هاست و از دیر باز بیشتر از سایر ملل به شاعران خود احترام می گذاشتند.
وی با اشاره به برگزاری این آیین در راستای گرامیداشت یاد و خاطره آن ها،اظهارامیدواری کرد: در سال های اینده به یاد شاعران مراسمی پرشورتر برگزار شود.
این گزارش حاکی است، شاعران با حضور در مزار حاج داراب بدخشان، عارف بجنوردی و نورا... نیشابوری ادای احترام کردند و قاسم مهرنیا، به نقل خاطراتی از عارف بجنوردی و حاج داراب بدخشان پرداخت و آرزو شیرین زبان، نیز بر مزار حاج داراب بدخشان با قرائت سروده ای در وصف این شاعر آیینی یاد و خاطر او را، در روز شعر و ادب، بار دیگر زنده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار